Hjärtmuskel..

Hej, nu är det nog så här att jag har råkat på en hjärtmuskelinflamation, eller råkat och råkat jag får väl skylla mig själv helt enkelt. Tränat och tävlat i 40 graders feber och jätte förkyld, så jag får väl skylla mig själv, tävlings nörd som jag är...
Så jag säger folk vad ni än gör RID ALDRIG om ni är förkylda, min tränare frågade när jag var så förkyld om jag verkligen skulle träna, Ja vafan d är klart sa jag dum som jag är, hade just berättat för mig om en kompis som VAR elit idrottare som fick det och aldrig nu får utäva sin sport igen, det är max så att han får gå en liten liten pomenad, han får ju nämligen inte få hög puls eller bli andfådd.
När jag var uppe i Norrköping på morronen kände jag att jag fick ett märkligt tryck äver bröstet som jag aldrig har känt förut, så tog det väldigt lungt, gick över sedan så jag brydde mig inte så mycket om det. Sedan när jag bara satt och tittade på Mads så kände jag hur andfådd jag blev och jag bara satt ner och tittade, så jag ringde hem och dom sa att vi skulle ringa och få en tid på måndagen. Jag fick en tid på måndagen vid halv 11 kom ut igen vid 14.53, alltså hade jag tillbringar nästan 4 och en halv timma där! Det var fyllt med EKG tester, Blodprov, Röntgen, mm. Dom tyckte inte att EKG testerna var så bra så dom blev lite förvirrade över det. Så jag skulle in till dom imon igen och ta nya EKG mm, men eftersom jag kände mig sämre idag så åkte jag in dag, och EKGn visade samma som igår och jag skulle hem och vila, dom där hemma svamlar om att jag har fått hjärtmuskelinflamation, förstår ni hur rädd jag blev när dom sa det till mig?! Vill inte sluta som den killen. Skrev det till min underbara tränare, fick då till svar " Jag varnade dig... Hoppas verkligen att det inte är det... Ta hand om dig! Kram :*    Men det är ju inte säkert är det, får väl se vad läkarna säger imon...
Uppdaterar imon ;)

Kommentarer
Postat av: isabella - hästbloggen med STORT H.

sv; ja, de tkr jag med! De som tjejer som rider i min klass fattar inte att hästar verkligen är allt för mig, de bara klagar på när ja inte kan va med på ekebo och fester, för ja e hellre i stallet o rider eller tävlar! För några veckor sen satt jag i en timme i min häst box o grät, o sen somna jag, o nu för nån veckan sen låg jag i hagen i 1 o yhalv timme o va ledsen, men de tröstar en att ha hästen närvaro o känna att man kan prata ut o bli förstådd fast de inte svarar, med ord.

2010-06-01 @ 21:08:22
URL: http://isabellahelenbjorkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0